نوشته شده توسط : sarhadi

اگر در مجله های دکوراسیون داخلی منازل دقت نمایید می بینید بیشتر خانه های امروزی دارای دکوراسیونی مدرن و سنتی و در عین حال هنری می باشند. حضور یک کتاب خانه در تمامی این خانه ها حال هر چند کوچک به راحتی به چشم می خورد. از این رو می شود نتیجه گرفت کتاب خانه در طراحی و چیدمان خانه های امروزی به چشم می خورد چرا که سبکی جذاب و دوست داشتنی را به منزل هدیه می دهد. شاید شما هم دوست داشته باشید یک کتاب خانه ی زیبا در منزل خود داشته باشید.
کتاب خانه ی چوبی مدرن
شاید برایتان سوال باشد که چه نوع کتاب خانه ای را می توان مدرن بر شمرد. امروزه دیگر کم تر کسی از کتاب خانه های ایستاده استفاده می کند بیشتر خانه های شیک و امروزی دارای کتاب خانه های چوبی دیواری هستند و دیگر کتاب خانه های ایستاده کم تر مورد استفاده قرار می گیرد. کتاب خانه ی دیواری در واقع کتاب خانه ی مدرن به شمار می آید. کتاب خانه های مدرن دیواری دارای طرح های متنوع و زیادی هستند و در اشکال مختلف هندسی ساخته می شوند. بعضی از این کتاب خانه ها به شکل ساده بوده و دارای خانه های مربع یا مستطیل شکل هستند.
اما اگر به دنبال طرحی خاص هستید ما به شما شکل های دیگر را پیشنهاد می دهیم. به طور مثال می توان کتاب خانه هایی که در کنج دیوار و در شکل های لوزی و یا مثلث ساخته می شوند را نام برد. شما با توجه به سلیقه ی خود می توانید از طرح های گوناگون و متفاوتی برای ساخت کتابخانه ی چوبی استفاده نمایید. از طرفی نوعی از کتاب خانه های چوبی وجود دارند که هم به شکل مبل می باشند و هم کتاب خانه هستند یعنی طوری طراحی شده اند که دسته های کنار صندلی به شکل کتاب خانه هستند.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه ی چوبی مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید شما نیز به عنوان فردی امروزی با دیدن خانه های مدرنی که دارای کتاب خانه های شیک و امروزی هستند دوست داشته باشید در منزل خود یک کتاب خانه داشته باشید اما کوچک بودن خانه تان را بهانه کرده و این رویا را به حقیقت تبدیل نکنید. اما این موضوع جدا بهانه ای بیشتر نبوده و شما نیز می توانید به راحتی خانه ی کوچک و نقلی خود را با یک کتاب خانه مزین نمایید. در این متن ما شما را در انتخاب کتاب خانه برای منزل کوچکتان یاری می کنیم.
کتاب خانه ی چوبی کوچک
شما می توانید به راحتی با توجه به کوچک یا بزرگ بودن منزل خود از یک کتاب خانه ی شیک استفاده نمایید. کتاب خانه ها در ابعاد و طرح های گوناگونی ساخته می شوند اما شما می توانید به جای خرید کتاب خانه حتی اقدام به ساخت آن نمایید و یک کتاب خانه با توجه به علایق و سلیقه ی خود ساخته و طراحی نمایید. کتاب خانه های چوبی دیواری نمونه ای از کتاب خانه های بسیار عالی برای منازل هستند. امروزه کتاب خانه های دیواری خانگی دارای طرح های بی شماری هستند که با توجه به سلیقه ی بیشتر مردم ساخته و طراحی می شوند.
اگر خانه ی شما کوچک است می توانید در محل های مختلف خانه ی خود کتاب خانه هایی در روی دیوار نصب نمایید. بهترین مکان برای نصب کتاب خانه در خانه های نقلی کنج دیوار ها و یا پنجره ها می باشد. شما می توانید در اطراف پنجره های خود دو عدد کتاب خانه ی کوچک بر روی دیوار نصب نمایید. رنگ آن ها را با توجه به رنگ لوازم منزل خود انتخاب نمایید. حتی اگر در منزل پله دارید قسمت زیرین پله ها نیز بهترین جا برای طراحی یک کتاب خانه ی کوچک است. به طور کلی کتاب خانه های دیواری را می توان برای خانه های نقلی به کار برد.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه ی چوبی خانگی کوچک ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

از آن جایی که در خانه های امروزی کتاب خانه عضو اصلی خانه به حساب آمده و در بیشتر خانه های شیک و مدرن یک کتاب خانه مشاهده می شود بهتر است شما نیز از یک کتاب خانه در منزل خود بهره ببرید. وجود کتاب خانه در منزل باعث می شود دکوراسیونی زیبا و جذاب در خانه ی شما حاکم شود. علاوه بر این حتی حضور یک کتاب خانه موجب می شود شما شمار زیادی از کتاب های خواندنی و عالی را در منزل خود داشته باشید و از خواندن آن ها لذت ببرید .این موضوع باعث می شود هر فردی که به خانه ی شما قدم می گذارید از حضور یک کتاب خانه در منزل شما لذت ببرد.
در خرید کتاب خانه ی چوبی به چه نکاتی می بایست توجه نماییم؟
برای خرید و یا ساخت کتاب خانه ی چوبی در منزل می بایست چند نکته ی مهم را همیشه مد نظر داشته باشید. این که شما منزل خود را بخواهید با قرار دادن یک کتاب خانه مزین نمایید پس باید با دقت این روند را پیش ببرید. در حین خرید کتاب خانه ی چوبی خانگی به موارد زیر دقت نمایید:
ابتدا متراژ خانه ی خود را در دست داشته باشید و با توجه به کوچکی یا بزرگی خانه ی خود کتاب خانه را انتخاب نمایید.
شمار تقریبی از کتاب هایی که قرار است در این کتاب خانه قرار دهید را داشته باشید تا جا کم نیاورید.
بهتر است کتاب خانه ای را انتخاب نمایید تا علاوه بر داشتن جا برای کتاب ها دارای مکانی برای گذاشتن لوازم تزئینی نیز باشد تا جلوه ی زیبا تری بدهد.
سعی کنید کتاب خانه ای انتخاب نمایید که قابلیت تنظیم قفسه را داشته باشد.
محل جایگذاری کتاب خانه را در خانه مشخص نمایید و با توجه به فضایی که در نظر گرفته اید کتاب خانه را انتخاب نمایید.



:: برچسب‌ها: نکات مهم در خرید کتاب خانه ی چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

بیشتر دکوراسیون منازل به تازگی به شکل مدرن و کلاسیک می باشد. اگر نگاهی به مجله های دکوراسیون داخلی منازل انداخته باشید می بینید که بیشتر خانه های شیک دارای دکوراسیون ترکیبی هستند. منظور ما از دکوراسیون ترکیبی این است که نیمی از خانه به شکل سنتی و نیمی دیگر به شکل مدرن بوده و این دو با یکدیگر حالت ترکیبی جالبی را به وجود آورده اند. اگر کمی بیشتر دقت کنید بیشتر خانه های مدرن امروزی در دکوراسیون خود شامل انواع و اقسام کتاب خانه ها بوده و در واقع کتاب خانه جزو اصلی آن ها محسوب می شود. از این رو شاید شما نیز دوست داشته باشید در منزل خود یک کتاب خانه ی هر چند کوچک داشته باشید و یا شاید حتی بخواهید یک کتاب خانه ی بسیار بزرگ در منزل خود بسازید.
کتاب خانه های دیواری
کتاب خانه های دیواری امروزه در دکوراسیون های منازل غوغای زیادی به پا کرده اند. استفاده از این نوع کتاب خانه نسبت به کتاب خانه های ایستاده ی قدیم بیشتر رایج بوده و خانه را شیک تر نشان خواهد داد از طرفی شما کلکسیونی از کتاب های بی شمار را در منزل خود دارید و این موضوع موجب می شود افراد از حضور در خانه ی شما و دیدن آن همه کتاب شگفت زده شوند. کتاب خانه های دیواری در انواع و طرح های بسیار متنوعی وجود دارند به طوری که شما حتی نمی توانید آن ها را در ذهن خود تصور کنید . ساخت کتاب خانه ی دیواری و این موضوع که کتاب خانه چگونه باشد و در چه سایزی و کجای منزل ساخته شود تا حد زیادی به سلیقه ی فرد بستگی دارد. شما می توانید کتاب خانه ی دیواری را با هر طرحی که در ذهن دارید بسازید و یا حتی آن را در جا از منزل که دوست دارید قرار داده و آن را طراحی نمایید.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه چوبی دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید شما نیز هم به عنوان فردی که به دنبال اجرای یک دکوراسیون عالی و جذاب و منحصر به فرد برای منزل است دوست داشته باشید از یک دکوراسیون زیبا برای منزل خود استفاده نمایید. امروزه اگر عکس و یا مجله های دکوراسیون داخلی را مشاهده نمایید می بینید که در بیشتر خانه های شیک و مدرن یک کتاب خانه ی جذاب و زیبا طراحی شده است. استفاده از کتاب خانه در خانه هایی که سبک دکوراسیون مدرن و امروزی دارند بسیار رایج است. شما نیز می توانید در خانه ی خود یک کتاب خانه ی زیبا داشته باشید.
مناسب ترین مکان برای ساخت یک کتاب خانه کجاست؟
اولین سوالی که در ساخت کتاب خانه ی چوبی خانگی به ذهنتان می رسد این است که کجای منزل کتاب خانه را جایگذاری نمایید برای این کار ابتدا باید کوچک و یا بزرگ بودن منزل را در نظر گرفت.
اگر دارای منزلی بزرگ و وسیع هستید بهترین جا برای ساخت کتاب خانه می تواند دیوار پذیرایی و یا اتاق کار شما باشد. شما می توانید یک دیوار داخلی را به طور کامل به کتاب خانه تبدیل نمایید از طرفی می توان از طریق کتاب خانه دو فضای مجزا به وجود آورد یعنی حد فاصل بین دو اتاق را می توان به کتاب خانه تبدیل نمود و یک دیواری سرشار از کتاب ایجاد کرد. اما اگر دارای منزلی هستید که چنین جای زیادی را ندارید ما برای شما ایده های جالبی داریم که هم می توان برای خانه های بزرگ و هم کوچک استفاده نمود.
شما می توانید در کناره های پنجره دو عدد کتاب خانه ی نقلی و کوچک دیواری طراحی نمایید که نمایی بسیار زیبا نیز ایجاد می کند. یا حتی می توانید در زیر پله و یا کنج دیوار یا حتی قناسی های خانه را با کتاب خانه زیبا سازید و طرحی جالب را در منزل ایجاد نمایید.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه چوبی برای منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

اگر دقت کرده باشید در دکوراسیون منازل در بیشتر خانه های شیک و مدرن کتاب خانه به عنوان عضو اصلی محسوب می شود و قسمتی از خانه به کتاب خانه های بزرگ و کوچک اختصاص داده شده است. استفاده از کتاب خانه در دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد و جلوه ی زیبایی را به منزل شما هدیه می دهد. در واقع کتاب خانه موجب می شود تا وسیله ای در منزل شما باشد که در عین مدرن بودن سنتی نیز باشد و همین مخلوط شدن با هم یک جلوه ی جالبی را در خانه ی شما به ارمغان می آورد.
ساخت کتاب خانه ی چوبی
شاید شما نیز به عنوان یک آقا و یک خانم دوست داشته باشید برای منزل خود یک کتاب خانه ی چوبی زیبا و شیک بسازید. برای ساخت کتاب خانه چه مراحلی باید طی شود و به چه نکاتی باید توجه نمود؟ ما شما را در متن زیر در این باره یاری خواهیم کرد.
در ابتدا باید بدانید کدام قسمت از خانه قرار است به کتاب خانه اختصاص داده شود و چند متر مکعب جا نیاز دارید.
در مرحله ی بعدی باید به دنبال طرحی خاص باشید و طبق سلیقه ی خود طرحی جذاب را پیدا کرده و شروع به ساخت نمایید.
برای ساخت یک کتاب خانه شما تنها به چند قطعه چوب، بست، چکش و وسایلی از این قبیل نیازمند هستید. که به راحتی می توانید آن ها را تهیه نمایید.
سعی کنید قفسه ها را با توجه به نیاز خود بسازید و اندازه های آن ها را دقیق در آورید. می توانید علاوه بر محلی برای جای دادن کتاب ها قسمت هایی برای جای دادن دکوری و تابلو نیز بر روی آن در نظر بگیرید این امر زیبایی کتاب خانه ی شما را دو چندان خواهد کرد.
بهتر است برای این که فضای کمی اشغال شود از کتاب خانه ی چوبی دیواری استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: ساخت کتاب خانه چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه در بسیاری از خانه های ایرانی در دکوراسیون داخلی منازل یک کتاب خانه به چشم می خورد. استفاده از کتاب خانه در دکوراسیون داخلی منازل به دلیل جلوه ی مدرن و امروزی همراه با طرح سنتی که دارد موجب ایجاد طرحی جالب شده و محیط منزل را بسیار زیبا می کند. امروزه کتاب خانه ها را در طرح ها و شکل های مختلف و زیبایی می سازند. یعنی در واقع منظور ما از کتاب خانه صرفا یک قفسه ی ساده و بی آلایش نیست چرا که طرح های زیبایی در بازار و در دکوراسیون داخلی وجود دارد که علاوه بر سادگی دارای جذابیت های شگفت انگیزی نیز هست.
خرید کتاب خانه چوبی
در خرید کتاب خانه های منازل به نکات زیادی بادی توجه نمود تا بتوان یک کتاب خانه ی خوب برای منزل تهیه کرد در ادامه ما چند نکته در خصوص خرید کتاب خانه ی منزل خواهیم گفت:
اولین نکته قبل از خرید کتاب خانه برای منزل مکانی است که می خواهید کتاب خانه را در آن قرار دهید. اگر قصد شما خرید کتاب خانه ی ایستاده است که در روی زمین قرار گیرد سلما باید به فکر جای آن نیز باشید اما اگر به دنبال کتاب خانه ی دیواری چوبی هستید توجه کنید برای کدام قسمت از منزل خود می خواهید.
حساب سر انگشتی از تعداد کتاب های خود داشته باشید و در بیشتر موارد سعی کنید علاوه بر جایگذاری کتاب هایتان محلی نیز برای قرار دادن گلدان و یا دکوری را بر روی کتاب خانه در نظر بگیرید.
سعی کنید کتاب خانه ای خریداری کنید که قابلیت تنظیم اندازه ی قفسه را داشته باشد. در این صورت می توانید کتاب ها را طبق ارتفاع آن ها در قفسه ها قرار دهید.
بهتر است کتاب خانه ای انتخاب نمایید که در عین سادگی مدرن و امروزی نیز باشد.



:: برچسب‌ها: خرید کتاب خانه ی چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کتاب خانه هایی که در منازل و یا در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرند در طرح ها و مدل های متفاوتی ساخته و طراحی می شوند. شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه ی خود از انواع مختلفی از کتاب خانه ها استفاده نمایید مثلا می توانید کتاب خانه ای خریده و یا بسازید که دارای ارتفاعی تا سقف باشد و یا می توانید از کتاب خانه ای استفاده نمایید که دارای ارتفاع کمی باشد همچنین می توانید کتاب خانه ی دیواری و یا ایستاده تهیه نمایید.
انواع کتاب خانه های چوبی
انتخاب یک کتاب خانه ی خوب دقیقا به نظر و سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد. کتاب خانه های چوبی دارای انواع مختلفی هستند. کتاب خانه های چوبی می توانند از نوع قابل حمل و غیر قابل حمل باشند. کتاب خانه های چوبی قابل حمل را اصولا می توان خریداری نمود. یعنی لزومی به ساخت آن ها نبوده چرا که در طرح های دلخواه و متنوعی در بازار یافت می شوند از این رو شما می توانید آن را خریداری کنید کتاب خانه های قابل حمل قابلیت جا به جایی داشته و در صورت تعویض منزل و یا تغییر دکوراسیون می توانید آن ها را جا به جا نمایید.
نوع دیگری از کتاب خانه ها از نوع غیر قابل حمل هستند. این کتاب خانه ها را اصولا می سازند و در دیوار خانه آن ها را نصب می کنند. کتاب خانه های غیر قابل حمل در مکان های مختلفی در منزل ساخته می شوند. عده ای یک اتاق را به اتاق کار خود اختصاص داده و یک دیوار آن را به طور کامل تبدیل به کتاب خانه می کنند. از طرفی می توان کتاب خانه را در کنج دیوار و یا حد فاصل بین دو فضا ساخت یعنی از آن به عنوان دیوار بینابینی استفاده نمود.



:: برچسب‌ها: انواع کتابخانه ی چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

وجود یک کتاب خانه ی ساده و کوچک چوبی امروزه در هر خانه ای واجب است. افراد بسیاری امروزه رویای داشتن یک کتاب خانه را در دکوراسیون منزل خود دارند. وجود کتاب خانه در منزل افراد موجب می شود که یک دکوراسیون هنری و مدرن در خانه حاکم شود و فضایی جالب را در فضای منزل ایجاد نماید. منظور ما از کتاب خانه های ساده ترجیحا کتاب خانه های معمولی و ساده به صورتی که خسته کننده باشد نیست بلکه منظورمان طرحی جالب و در عین سادگی زیبا است که در منزل منجر به حسی جالب شود.
کتاب خانه چوبی
طرح هایی که امروزه در ساخت کتاب خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع هستند. به طوری که هر فرد با سلیقه های گوناگون به راحتی می توان طرحی خاص و زیبا از کتاب خانه برای منزل خود خریداری کرده و یا بسازد. کتاب خانه های چوبی برای منزل صرفا جهت جای گذاری کتاب مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه می توان در آن ها علاوه بر کتاب های متنوع از دکوری های زیبا نیز استفاده نمود.
کتاب خانه های ساده ی چوبی خانگی را می توان طوری طراحی و ساخته نمود که بسیار منحصر به فرد و خاص به نظر برسند که این موضوع به میزان سلیقه و خلاقیت افراد بستگی خواهد داشت. از طرفی می توان مدل های جذاب و خاصی را پیدا نمود و کتاب خانه را با توجه به آن مدل ها ساخت. کتاب خانه های چوبی خانگی اصولا قابل حمل بوده و می توان در صورت تعویض منازل نیز از آن ها استفاده نمود. شکل کتاب خانه های چوبی در اشکال مختلف هندسی بوده و هم در نوع دیواری و هم در نوع ایستاده وجود دارند. نوع ایستاده ی این کتاب خانه ها ممکن است جا گیر باشند و با منازل کوچک سازگار نباشند اما کتاب خانه چوبی دیواری فضای کم تری را اشغال می کند.



:: برچسب‌ها: کتابخانه چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کتاب خانه ی خانگی در دکوراسیون داخلی خانه های امروز بسیار رایج است. در واقع بیشتر افراد در منازل خود دارای یک کتاب خانه ی خانگی هستند. کتاب خانه ها به طور کلی طرحی سنتی و مدرن دارند یعنی تاثیری در دکوراسیون منزل دارند که هم می توان آن ها را سنتی و هم مدرن در نظر گرفت از این رو استفاده از کتاب خانه بسیار رایج شده است و نمایی زیبا به خانه ها می دهد.
کتاب خانه های خانگی مدرن
یکی از انواع کتاب خانه هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند کتاب خانه های خانگی مدرن هستند. این کتاب خانه ها طوری طراحی شده اند که سبکی کاملا امروزی و مدرن دارند و کلاسیک هستند. کتاب خانه های خانگی دارای شکل ها و طرح های زیاد و متنوعی هستند بنابراین چه شما بخواهید یک کتاب خانه خریداری کنید و چه شما قصد ساخت کتاب خانه ای در منزل خود را داشته باشید در کل به سلیقه ی شما بستگی دارد که چه نوع کتاب خانه ای داشته باشید.
نوعی از کتاب خانه ها هستند که دیواری می باشند یعنی شما می توانید در دل دیوار یک کتاب خانه طراحی کرده و بسازید که به کتاب خانه های غیر قابل حمل معروف هستند این کتاب خانه ها اصولا دارای ابعادی بزرگ بوده و مناسب خانه هایی با متراژ بالا است.
دسته ای از کتاب خانه های دیواری و مدرن به صورتی هستند که بر روی دیوار قرار گرفته و در داخل دیوار نصب نمی شود. این کتاب خانه ها را هم می توان خریداری کرد و هم می توان ساخت. کتاب خانه های دیواری متغیر به صورتی هستند که می توان آن ها را جا به جا نمود و از طرفی در طرح های گوناگونی ساخته و طراحی شده اند. بنابراین می توان از طرح های خاصی استفاده نمود که هم به عنوان کتاب خانه و هم به عنوان پنهان نمودن وسایل از آن ها استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه ی خانگی مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کتاب خانه های خانگی طرح های بسیار زیبا و متنوعی ای دارند که نمای بسیار زیبایی را به اتاق خواب ها و یا اتاق های پذیرایی هدیه می دهند. کتاب خانه در حال حاضر جزوی از دکوراسیون های بسیاری از منازل به شما می آید. به طوری که در بیشتر خانه های مدرن ایرانی یک کتاب خانه با طرحی متفاوت و متنوع وجود دارد. برای این که بتوانید کتاب خانه ی خوب برای منزل خود خریداری نمایید باید به نکاتی توجه نمایید در ادامه برایتان تعدادی از این نکات را ذکر کرده ایم.
در حین خرید کتاب خانه ی خانگی به چه نکاتی باید توجه نمود؟
اولین نکته در خرید کتاب خانه توجه به فضایی است که قرار است کتاب خانه را در آن قرار دهید. ابتدا باید این بدانید در چه مکانی کتاب خانه ی خانگی را می خواهید قرار دهید و متراژ را در دست داشته باشید تا کتاب خانه ای مناسب را مهیا کنید.
از طرفی باید تعداد کتاب هایی که می خواهید در آن قرار دهید را به طور حدودی بدانید از طرفی اگر می خواهید در کتاب خانه علاوه بر کتاب چیز های دیگری نظیر گلدان و سایر وسایل تزئینی دیگر قرار دهید جای آن ها را هم در نظر داشته باشید.
همچنین در حین خرید با چگونگی دکوراسیون منزل خود آشنا بوده و یک کتاب خانه ای انتخاب نمایید که با دکوراسیون داخلی منزلتان هم خوانی داشته باشد.
بهتر است از کتاب خانه ای استفاده نمایید که قابلیت تنظیم داشته باشد این امر به شما کمک می کند تا جایگاهی مناسب برای کتاب هایی با ابعاد مختلف باز کنید.
می توانید کتاب خانه را با توجه به سلیقه ی خود در شکل های مختلف هندسی انتخاب نمایید. بهتر است کتاب خانه را ساده انتخاب نکنید و از شکل های مدرن امروزی استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: نکات مهم در خرید کتاب خانه ی خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید بسیاری از افراد عاشق این باشند که در منزل برای خود کتاب خانه ای طراحی کرده و در واقع کتاب خانه جزوی از دکوراسیون منزلشان باشد. اما با مشکل کوچک بودن منزل و یا جایگیر بودن بیش از اندازه ی کتاب خانه مواجه باشند. اصلا نگران نباشید و بدانید خانه ی کوچک هیچ دلیلی بر نداشتن کتاب خانه در منزل نیست. کتاب خانه امروزه جزوی از دکوراسیون خانه های شیک به حساب می آید و بیشتر افراد آن ها را در منازل خود به کار می برند.
کتاب خانه ی دیواری
استفاده از کتاب خانه ی دیواری در بیشتر خانه های مدرن امروزی به ویژه خانه هایی که دارای دکوراسیون با سبک اروپایی هستند رایج است. بهترین و شیک ترین نوع کتاب خانه ی خانگی نیز همین کتاب خانه های دیواری محسوب می شوند. همان طور که در بالا گفتیم اگر دارای منزلی کوچک هستند و رویای داشتن یک کتابخانه را در سر دارید اصلا نگران نباشید. شما می توانید از کتاب خانه های دیواری استفاده نمایید که فضای چندانی را اشغال نمی کنند. کتاب خانه های دیواری معمولا از نوع غیر قابل حمل می باشند.
یکی از راه هایی که می توانید در خانه ی خود یک کتاب خانه ی دیواری داشته باشید استفاده از دیوار هایی است که به وسیله ی آن دو فضا از یک دیگر جدا شده اند. مثلا حد فاصل اتاق خواب و سالن نشیمن بهترین مکان برای جا سازی یک کتاب خانه ی دیواری می باشد. این نوع کتاب خانه نمای زیبایی را نیز به خانه ی شما هدیه می دهد. در واقع به شما اجازه ی این را می دهد که یک دیوار را به طور کامل با کتاب های مختلف و رنگارنگ تزئین نمایید.
از طرفی می توانید قسمت های کنج دیوار و یا کناره های پنجره و حتی زیر پله ها را به کتاب خانه تبدیل کرده و لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه ی دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه دکوراسیون های منازل دچار تغییر و تحولاتی شده است. بیشتر افراد دوست دارند دکوراسیون منزلشان به نوعی کلاسیک و مدرن بوده و یا در عین مدرن بودن سنتی و هنری نیز باشد. کتاب خانه ی خانگی یکی از ابزار های مهمی است که بیشتر افراد از آن در دکوراسیون داخلی منازلشان استفاده می نمایند. چرا که علاوه بر مدرن بودن در واقع سبک سنتی و هنری نیز داشته و خانه را شیک و زیبا می کند. علاوه بر این می توان علاوه بر جایگذاری کتاب چیز های دیگری نیز در آن جایگذاری نمود. 

ابعاد کتاب خانه ی خانگی
شاید بیشتر افراد دوست داشته باشند در منزل از کتاب خانه استفاده نمایند ولی ندانند چه نوع کتاب خانه ای را باید برای منازل خود استفاده نمایند. این امر موجب می شود از این رویای خود دست کشیده و کوچک بودن خانه را بهانه کنند. اما کتاب خانه ی خانگی کوچک برای این دسته از افراد و منزلشان مناسب است. برای خرید کتاب خانه و یا ساخت آن ابتدا می بایست به متراژ خانه توجه نمایید. بیشتر افرادی که خانه هایی با متراژ بالا دارند می توانند یک دیوار کامل از خانه و یا یک اتاق را به کتاب خانه اختصاص دهند.
همچنین افرادی که خانه ای کوچک و نقلی دارند می توانند از طرح کوچک تر استفاده نمایند. طرح کتابخانه ی دیواری طرحی بسیار مناسب است که می توان از آن حتی در منازل کوچک نیز استفاده نمود. از آن جایی که کتاب خانه ی دیواری جای بسیار کمی را اشغال می کند و در داخل دیوار نهفته شده است از این رو اشکالی ندارد اگر برای خانه ی کوچک نیز از آن استفاده شود ولی بهتر است در ابعاد کوچک تری نسبت به خانه های بزرگ ساخته و خریداری شود چرا که ممکن است خانه را شلوغ نشان دهد.



:: برچسب‌ها: ابعاد کتابخانه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کتاب خانه چوبی ایستاده
امروزه در بیشتر خانه های مدرن و خانه هایی که دارای دکوراسیون اروپایی هستند از کتاب خانه های چوبی استفاده می شود. کتاب خانه در واقع بخش مهمی از یک دکوراسیون شیک و امروزی است. حضور کتاب خانه در منزل موجب می شود تا یک فضای کلاسیک و در عین حال هنری و سنتی در منزل پدید آید این موضوع سبب می شود تا نوعی دکوراسیون ترکیبی در منزل به وجود بیاید و جلوه ای خاص را در منزل دید آورد.
کتاب خانه ی چوبی ایستاده
یکی از انواع کتاب خانه هایی که در منزل و حتی محل کار از آن ها می توان استفاده نمود کتاب خانه های چوبی ایستاده هستند. کتاب خانه های ایستاده دارای ویژگی های خاص خود می باشند که ممکن است در بین آن ها به معایب و مزایایی نیز برخورد نماییم. کتاب خانه های چوبی ایستاده از نوع کتاب خانه های قابل حمل هستند یعنی می توان آن ها را به راحتی جا به جا نمود. این موضوع سبب می شود تا با تغییر دادن دکوراسیون و یا تغییر منزل شما بتوانید آن را با خود جا به جا نمایید اما نوعی از کتاب خانه های چوبی وجود دارند که در دل دیوار نصب می شوند و نمی توان آن ها را به راحتی جا به جا نمود. از این رو قابلیت جا به جایی این کتاب خانه ها یک مزیت بزرگ به حساب می آیند.
یکی از خصوصیات کتاب خانه های ایستاده ی چوبی که نوعی عیب نیز به حساب می آید این است که فضای زیادی را به خود اشغال می کنند یعنی برای خانه هایی که متراژ بالایی نداشته و نقلی هستند خیلی نمی توان از این نوع کتاب خانه استفاده نمود. از این رو برای منازل کوچک شاید گزینه ی جالبی نباشد. کتاب خانه های ایستاده در طرح های گوناگونی ساخته می شوند.



:: برچسب‌ها: کتاب خانه چوبی ایستاده ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

یکی از موارد مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل در خانه های امروزی ساخت کتاب خانه است. امروزه استفاده از کتاب خانه در طراحی داخلی خانه ها بسیار رایج است و در بیشتر خانه های ایرانی و یا اروپایی از کتاب خانه استفاده می شود. در ساخت و طراحی کتاب خانه ی خانگی یکی از مسائل مهمی که می بایست مورد توجه قرار گیرد انتخاب کتاب خانه ای است که دارای تعادل باشد یعنی علاوه بر زیبا بودن دارای فضای مناسبی باشد.
ساخت کتاب خانه ی خانگی
در ساخت کتاب خانه ی خانگی به عوامل زیادی می بایست توجه نمود. کتاب خانه های خانگی در طرح ها و شکل های زیادی ساخته می شوند که سلیقه ی افراد در آن ها دخیل هستند. ممکن است شخصی دوست داشته باشد کتاب خانه ای ساده و معمولی در منزل بسازد اما شخص دیگر به دنبال طرحی متفاوت از طرح های دیگر باشد و به دنبال طرحی عجیب غریب و در عین حال جالب باشد. در کل همه ی این ها به سلیقه ی فرد وابسته است. کتاب خانه ها می توانند با یک دیگر از نظر شکل کاملا فرق داشته باشند.
از طرفی کتاب خانه ی خانگی فقط نباید محلی برای نگهداری و ذخیره ی کتاب باشد چرا که شمار زیادی از وسیله های دیگر در منزل وجود دارد که نیازمند پنهان سازی هستند. این امر را می توان در کتاب خانه ها در نظر گرفت پس بهتر است کتاب خانه ای که ساخته می شود علاوه بر جایی برای نگهداری و قرار دادن کتاب ها دارای قفسه هایی باشد که درب دار بوده تا بتوان وسیله های دیگر را در آن ها نگهداری نمود. در کل برای ساخت کتاب خانه در منزل پیدا کردن طرحی مناسب شاید کمی دشوار باشد. امروزه بهتر است از طرح هایی استفاده گردد که طرح های قدیمی و سنتی را در قالب طرح هایی مدرن و امروزی جای داده است.



:: برچسب‌ها: ساخت کتاب خانه ی خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید شما نیز دوست داشته باشید در منزل خود یک کتاب خانه ی خانگی داشته باشید. استفاده و ساخت کتاب خانه ی خانگی در منزل امروزه بسیار رایج شده است. چرا که ساخت کتابخانه ی خانگی سبک دکوراسیون منزل شما را کاملا کلاسیک و مدرن کرده و علاوه بر این منزل شما را هنری خواهد کرد. استفاده از کتاب خانه در دکوراسیون داخلی منزل ایده ای بسیار جالب می باشد. این امر باب میل بسیاری از افراد است. مخصوصا اگر دارای خانه ای بزرگ هستید بهتر است از کتاب خانه استفاده نمایید.
چه مکانی برای ساخت کتاب خانه ی خانگی بهتر است؟
شاید با خود بگویید کجای منزل بهتر است کتاب خانه را بسازیم که جلوه ی زیبا تری داشته باشد. یکی از مکان های بسیار عالی برای ساخت کتاب خانه دیوار هایی است که دو فضا را در کتاب خانه از هم جدا نموده اند. شما حتی می توانید از این کتاب خانه به عنوان سدی برای جدا کردن دو مکان استفاده نمایید. این امر موجب می شود تا بتوانید یک فضای بزرگ را نیز پشت کتاب خانه ی خود مخفی نمایید.
مکان دومی که برای ساخت کتاب خانه بسیار جالب است. نشیمن است. ساخت کتاب خانه در قسمت اتاق و یا پذیرایی خانه ایده ای بسیار جالب بوده و شیک شدن و مدرن شدن منزل شما را دو چندان می کند. در واقع می توانید از کتاب خانه ها به عنوان یک دکوراسیون جالب بهره ببرید.
اگر می خواهید کتاب خانه ی شما فضای زیادی را نیز اشغال نکند بهترین مکان استفاده از دیوار های کنار پنجره هاست که نمای بسیار جالبی را به خانه ی شما هدیه می دهد. در واقع شما می توانید با ساخت دو کتابخانه ی طویل و در عین حال باریک علاوه بر ساخت کتاب خانه ای زیبا محیطی جالب را به خانه ی خود هدیه دهید و دکوراسیونی خاص در منزل استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: بهترین جا برای ساخت کتابخانه ی خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه به دلیل افزایش خواندن کتاب و یا بالا رفتن سطح تحصیلات مردم در بیشتر خانه ها کتاب خانه وجود دارد. کتاب خانه های خانگی در طرح های مختلفی وجود دارند. برای این که بتوانید برای منزل خود کتاب خانه ای مناسب انتخاب نمایید باید ابتدا به دکوراسیون منزل خود توجه نمایید البته متراژ خانه و سلیقه ی شما نیز در این امر مهم است. شما باید با توجه به موارد گفته شده کتاب خانه ی منزل خود را انتخاب کنید.
کتاب خانه ی خانگی غیر قابل حمل
کتاب خانه ی خانگی غیر قابل حمل یکی از انواع کتاب خانه ها است که در منزل از آن ها استفاده می شود این کتاب خانه بیشتر در خانه هایی که بزرگ بوده و به صورت دوبلکس می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. این کتاب خانه ها بیشتر در دکوراسیون منازل ساخته می شود و جزوی از منزل به حساب می آید. اندازه ی کتاب خانه های غیر قابل حمل مسلما با توجه به فضای موجود در خانه در نظر گرفته می شود. اما به طور کلی معمولا کتاب خانه های غیر قابل حمل را بزرگ می سازند. شکل این کتاب خانه ها با توجه به سلیقه ی افراد بوده و ساخته می شود. بعضی از آن ها کاملا ساده بوده و دارای شکلی معمولی هستند اما بعضی از کتاب خانه های غیر قابل حمل بر اساس اشکال هندسی خاصی ساخته می شوند و شکلی منحصر به فرد دارند. در حالت کلی این کتاب خانه ها بر روی دیوار نصب و ساخته می شوند.
شما می توانید اندازه ی آن را خودتان تعیین نمایید. نکته ی حائز اهمیت دیگر در مورد این کتاب خانه ها غیر قابل حمل بودن آن ها است بنابراین شما در صورت تغییر منزل خود و نقل مکان به محیطی دیگر نمی توانید از این کتاب خانه ها استفاده نموده و آن ها را با خود جا به جا کنید.



:: برچسب‌ها: کتابخانه خانگی غیر قابل حمل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه برای منازل از کتابخانه های خانگی استفاده می شود. در واقع استفاده از کتابخانه ی خانگی برای خانه هایی که دارای دکوراسیون به سبک کلاسیک هستند بسیار متداول است. کتابخانه هایی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد در طرح ها و شکل های گوناگونی ساخته می شوند که با توجه به فضای منزل و دکوراسیون آن مورد استفاده قرار می گیرند.
کتاب خانه های خانگی قابل حمل
کتاب خانه های خانگی به دو نوع قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم می شوند. کتاب خانه های قابل حمل دارای مزایا و معایبی هستند اما در منزل بیشتر خانواده های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع کتاب خانه های قابل حمل به صورتی است که به شکل های گوناگونی به کار برده می شوند و طرح های زیادی دارند. از مزایای استفاده از کتاب خانه های خانگی قابل حمل این است که با جا به جایی منزل می توان دوباره از آن استفاده نمود در صورتی که از نوع غیر قابل حمل آن نمی توان استفاده کرد چرا که جزوی از منزل محسوب می شوند. فضایی که توسط این کتاب خانه ها اشغال می شود بسیار کم تر از فضایی است که کتاب خانه های غیر قابل حمل اشغال می کنند. افراد می توانند با توجه به متراژ منزل و فضای دلخواهی که می خواهند به کتاب خانه اختصاص دهند در اندازه های متفاوت این کتاب خانه ها را خریداری کرده و یا بسازند.
یکی از انواع کتاب خانه های قابل حمل به شکل صندلی و یا مبل ساخته می شود یعنی در واقع هم می توان از آن به عنوان صندلی استفاده نمود و هم می توان از آن برای جایگذاری کتاب استفاده کرد در دسته ی این صندلی ها و یا در قسمت اطراف آن به صورت طبقه طبقه طراحی شده است که برای گذاشتن کتاب است و فرد می تواند در این قسمت کتاب ها را جمع آوری نماید.



:: برچسب‌ها: کتابخانه خانگی قابل حمل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کتاب خانه ها دارای انواع گوناگونی هستند. در منازل از طرح های خاصی از کتاب خانه ها استفاده می شود. در خانه های مدرن امروزی استفاده از کتابخانه بسیار متداول شده است چرا که فضایی بسیار زیبا در منازل ایجاد می کند. استفاده از کتاب خانه در واقع یک فضایی هنری و کلاسیک در منزل ایجاد می نماید. هر کدام از نوع کتابخانه های خانگی با توجه به سلیقه ی افراد و دکوراسیون داخلی منازل این که چه مدل از کتاب خانه با دکوراسیون منازل سازگار باشد مورد استفاده قرار می گیرد در این متن می خواهیم شما را با انواع کتابخانه های خانگی آشنا سازیم.
انواع کتاب خانه ی خانگی
کتابخانه های قابل حمل: یکی از انواع کتاب خانه های خانگی کتاب خانه های قابل حمل است که با توجه به سلیقه ی افراد ممکن است از این نوع کتاب خانه استفاده شود. کتاب خانه های قابل حمل همان طور که از نامشان پیداست قابلیت جا به جایی دارند این کتاب خانه ها طوری طراحی می شوند که فضای کم تری را نسبت به دیگر کتاب خانه ها اشغال می کند. فضای اشغالی این کتاب خانه ها بسیار کوچک است. از کتاب خانه های قابل حمل می توان در قسمت پذیرایی منازل و حتی در اتاق خواب ها و یا اتاق های کاری استفاده نمود.
کتاب خانه های غیر قابل حمل: این نوع از کتاب خانه ها به کتاب خانه های مدرن نیز معروف هستند کتاب خانه های غیر قابل حمل در واقع قسمتی از دکوراسیون داخلی منازل می باشد از این نوع کتاب خانه با توجه به متراژ خانه در خانه های نسبتا بزرگ استفاده می شود چرا که فضای زیادی را اشغال می کند. البته می توان طوری آن ها را طراحی نمود که فضای کم تری را اشغال نمایند. اما این کتاب خانه ها قابلیت جا به جایی ندارند و قابل حمل نیستند.



:: برچسب‌ها: انواع کتابخانه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

یکی از لوازمی که در خانه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد کتابخانه های خانگی هستند. معمولا امروزه افراد برای منازل خود فضایی کوچک یا بزرگ را در نظر می گیرند و از آن به عنوان جایگاهی برای کتابخانه استفاده می نمایند. این فضا ها باعث می شود در خانه یک فضایی علمی و کلاسیک و مدرن ایجاد شود که فضای خانه را هنری نیز می نماید. کتابخانه ها در انواع مختلفی هستند و همچنین شکل آن ها نیز کاملا زیبا و متفاوت است.
کتابخانه های خانگی
همان طور که در بالا گفته شد کتابخانه ها در انواع و طرح های خاصی هستند که هر یک جلوه ای زیبا و مدرن به خانه هدیه می دهند. کتاب خانه های خانگی در دو نوع قابل حمل و غیر قابل حمل هستند. البته باید با توجه به سلیقه و سبک خانه ها این کتاب خانه ها را انتخاب نمود. که انتخاب هر یک نیز با مزایا و معایب زیادی رو به رو است. استفاده از کتابخانه های خانگی غیر قابل حمل که با توجه به دکوراسیون داخلی منازل ساخته می شود دارای ساختاری خاص بوده و از مصالح خاصی در آن ها استفاده می شود این کتابخانه ها از آن جایی که در فضای بزرگی ساخته می شوند جلوه و زیبایی خاصی را به منازل هدیه می دهند. یکی از معایب استفاده از کتابخانه های غیر قابل حمل این است که اگر قصد تعویض منازل را داشته باشید دیگر نمی توانید از این کتابخانه ها استفاده نمود.
کتاب خانه های قابل حمل معمولا نقطه ی مقابل هم دیگر هستند. این کتابخانه ها دارای فضای کم تری هستند و قابل حمل می باشند یعنی در صورتی که منزل را نیز جا به جا نمایید می توانید آن ها را با خود ببرید. اما ذکر این نکته ضروری است که استفاده از کتاب خانه های غیر قابل حمل بر جذابیت خانه می افزاید و مدرن تر می باشد.



:: برچسب‌ها: کتابخانه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

در زمان های قدیم و در چند سال اخیر از لوازم و وسایل آموزشی خاصی برای تدریس و یادگیری به کودک استفاده نمی شد در آن زمان تنها وسیله ای که برای یادگیری کودک مورد استفاده قرار می گرفت همان کتاب های درسی افراد بود امروزه برای یادگیری کودکان لوازم آموزشی فراوانی وارد بازار شده است. در قدیم رسانه های آموزشی شامل کتاب ها بود اما امروزه رسانه های گوناگونی از جمله تصاویر، فلش کارت، پوستر ها، سیدی ها و برنامه های تلوزیونی و... استفاده می گردد.
فلش کارت های آموزشی
از جمله وسایلی که برای آموزش دادن مورد استفاده قرار می گیرد فلش کارت های آموزشی هستند. فلش کارت ها طوری طراحی شده اند که شامل کارت های ضخیمی است که برای آموزش دادن هر چیزی به صورت جداگانه طراحی شده اند. فلش کارت ها اصولا برای آموزش در حیطه های مختلف از فلش کارت استفاده می شود. برای آموزش حروف الفبا، اعداد، اشیا، شغل ها، حروف الفبای انگلیسی، حیوانات، گل ها، وسایل حمل و نقل و... فلش کارت های متنوعی وجود دارد. اصولا فلش کارت ها به صورتی هستند که همراه با شکل بوده و در پشت آن ها معنی انگلیسی آن ها نوشته شده است. یعنی کودک در واقع هم اسم فارسی و هم اسم انگلیسی را یاد می گیرد. فلش کارت ها همچنین اصولا به همراه سیدی های آموزشی هستند. این سیدی ها همان چیز هایی که در فلش کارت ها نوشته شده است را به صورت صدا در می آورند و کودک را با تلفظ آن ها نیز آشنا می کند.
در حالت کلی استفاده از فلش کارت ها در یادگیری کودکان در سنین مختلف بسیار موثر است فلش کارت به کودک کمک می کند تا یادگیری را به همراه تصاویر آموزش ببیند یادگیری آموزشی یه کودک کمک می کند تا مطالب را بهتر فهمیده و دیر تر از یاد ببرد.



:: برچسب‌ها: وسایل آموزشی فلش کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

از ابزار های مهم یادگیری در کودکان و نوجوانان در رده سنی های مختلف بازی هایی است که به عنوان وسیله ی کمک آموزشی در رابطه با موضوع های مختلف استفاده می گردد. بازی ها به ویژه در سنین پایین و کودکی نقش مهمی در یادگیری کودک دارند. در دوران قبل از مدرسه والدین از طریق بازی های آموزشی مهارت های زیادی را به کودکان آموزش می دهند. این مهارت ها می توانند مهارت های اخلاقی و یا حرکتی باشند. اما در دوران مدرسه بازی ها پیچیده تر شده و علاوه بر ایجاد نشاط باعث ایجاد یادگیری و تقویت ذهن کودک نیز می شوند.
بازی های فکری
یکی از لوازم آموزشی که هم برای کودک حکم ایجاد نشاط و هم یادگیری را دارد بازی های فکری هستند. بسیاری از بازی های فکری در قالب بازی و ریاضی و یا تعلیم و تدریس حروف الفبا در کودکان به کار برده می شوند. به طور مثال بازی های فکری نظیر هوش چین و یا جور چین و یا مکعب های بازی در یادگیری ریاضی تاثیر به سزایی دارند از مکعب های بازی می توان در سنین کم و از 3 یا 4 سالگی به بعد برای آموزش دادن ریاضی می توان استفاده نمود مکعب های بازی شامل اشکال مختلف هندسی است. از طرفی می توان از شابلون های آموزشی برای آموزش دادن به کودک استفاده نمود این شابلون ها علاوه بر یادگیری اشکال هندس مهارت نقاشی کشیدن و نوشتن و قلم در دست گرفتن کودک را تقویت می کنند. در واقع هر یک از این بازی های فکری که امروزه تعداد زیادی از آن ها در بازار وجود دارد علاوه بر ایجاد سرگرمی مهارتی را در کودک تقویت می کنند. در مدارس نیز در کتب درسی کودکان به ویژه در درس ریاضی بازی ها و سرگرمی هایی وجود دارد که کودک از طریق درست کردن کار دستی به مهارت یادگیری می پردازد.



:: برچسب‌ها: بازی ها و وسایل آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

لوازم کمک آموزشی یکی از ابزار های مهمی است که در یادگیری افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. این لوازم علاوه بر این که برای کودکان در سنین مختلف ساخته می شود برای بزرگسالان نیز طراحی شده است. اما روند آن ها با نحوه ی آموزش در کودکان متفاوت می باشد. در این متن می خواهیم در مورد این لوازم کمک آموزشی بزرگسالان توضیحاتی دهیم.
لوازم آموزشی در بزرگسالان
باید گفت که وسایل کمک آموزشی تنها برای کودکان نیست بلکه افراد بزرگسال نیز دارای وسایلی کمک آموزشی هستند که برای یادگیری چیز های مختلف در آن ها استفاده می شود. یکی از وسایل کمک آموزشی در بزرگسالان که در تدریس در دانشگاه ها و مدارس از آن استفاده می گردد همانند کودکان تصاویر است به طور کلی ذهن بسیار زیادی از افراد تصاویر را در خود ثبت می کند از این رو در مدارس راهنمایی و دبیرستان و در دانشگاه ها نیز از پاور پوینت ها و پوستر های آموزشی استفاده می گردد. به طور مثال وقتی یک درس عملی و یا تئوری همانند علوم و یا درس هایی در رابطه با پزشکی را در قالب تصاویر و یا فیلم به فردی آموزش می دهند ذهن فرد سریعا تصاویر را در خود ثبت کرده و موجب می شود تا فرد به راحتی آن ها را یاد بگیرد اما اگر به طور مثال کارکرد قلب را در رشته ی پزشکی بدون شکل و لمس واقعی آن به فرد توضیح دهیم شاید خیلی متوجه موضوع نشود.
در بزرگسالان بیشتر وسایل کمک آموزشی از طریق شکل و تصاویر و یا کتاب می باشد . نمایش دادن از طریق فیلم نیز در یادگیری بزرگسالان بسیار موثر است. مثلا اگر در یک رشته ی ورزشی مهارت ها و تکنیک ها از طریق فیلم های واقعی و عینی به فرد نشان داده شود و یاد دهی شود فرد بهتر موضوع را درک می کند و یاد می گیرد.



:: برچسب‌ها: وسایل کمک آموزشی بزرگسالان ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

از دیر باز تا کنون از وسایل متنوعی ای برای تدریس و یاد دهی حروف الفبا و یا سایر دروس دیگر استفاده می شد. اما در گذشته بیشتر از کتاب های درسی برای آموزش دادن استفاده می کردند. امروزه ابزار و وسایل کمک آموزشی زیادی برای تدریس دروس مختلف آمده است که با توجه به رده سنی کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.
برای یادگیری حروف الفبا از چه لوازمی می توان استفاده نمود؟
حروف الفبا یکی از مباحث مهم در لیست دروس دانش آموزان است. دانش آموزان نیز در یادگیری حروف الفبای فارسی و انگلیسی معمولا دچار مشکل می شوند چرا که دارای حروفی متنوع بوده و یادگیری آن کمی دشوار است . اما در این روز ها با توجه به وسایل کمک آموزشی متنوعی که در رابطه با آموزش حروف الفبا در بازار آمده است می توان بهتر این حروف را به کودکان یاد داد تا آن ها بهتر حروف را حفظ کنند. یکی از لوازم فوق العاده کار سازی که برای یادگیری حروف الفبا موجود است سیدی های آموزشی است. سیدی های آموزشی در واقع طوری ساخته می شوند که با صدای ملایمی حروف ابتدا تک به تک به همراه مثال برای کودکان آورده شده است. سپس طوری حروف با شعر پشت هم خوانده شده اند که کودک را به یادگیری ترغیب کرده و موجب می شود شعر در ذهن کودک بسیار راحت تر و سریع تر از یاد دادن معمولی نقش ببندد.
از دیگر لوازم یادگیری حروف الفبا فلش کارت یا پوستر است. فلش کارت ها نیز همانند سیدی ها به طور جداگانه حروف بر روی آن ها نوشته شده است که یک مثال نیز برای هر یک آورده شده است. پوستر ها نیز همانند فلش کارت ها هستند و دارای شکلی از هر مثالی که برای هر حروف آورده شده است می باشند. این وسایل در صورتی که دائما جلوی چشم کودک باشد و چند بار طبق یاد دادن آن ها پیش برود به راحتی آموخته خواهد شد.



:: برچسب‌ها: وسایل آموزشی برای تدریس حروف الفبا ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید در زمان های گذشته تنها وسیله ای که معلمان می توانستند از آن برای تدریس استفاده نمایند کتاب و یا وسایل های بسیار ساده مثل چوب کبریت و یا مکعب های دست ساز بود. اما امروزه شرایط متفاوت شده است. کودکان امروز با کودکان دیروز متفاوت هستند و با توجه به پیشرفتی که در تکنولوژی به وجود آمده است دیگر لازم نیست فقط از کتاب برای تدریس و یادگیری استفاده نمود. بلکه می توان به راحتی با استفاده از وسایل بسیار متنوع بهتر و بیشتر به کودکان و دانش آموزان و حتی دانش جویان درس را آموخت.
وسایل کمک آموزشی چه اهمیتی در یادگیری افراد دارند؟
امروزه مادر ها و پدر ها از همان ابتدای کودکی وقتی کودکشان 4 و یا 5 ساله شده به یاد دهی بسیاری از چیز ها به کودکانشان تلاش می کنند. این امر بسیار در یادگیری آینده ی فرد موثر است. در واقع کودکی که دائما از کودکی با او کار شده است از نظر هوشی و یادگیری بسیار متفاوت تر از کودکی است که سال اول مدرسه با شمار زیادی از چیز ها قرار است آشنا شود. امروزه بیشتر والدین با استفاده از سیدی های آموزشی و فلش کارت ها و حتی بازی های فکری کودک خود را از نظر ذهنی تقویت می کنند.
به طور مثال وقتی مادر و پدری از طریق فلش کارت به یاد دهی حروف الفبای فارسی و انگلیسی به کودک می پردازد و یا از فلش کارت های تصویری برای یاد دادن اشیا و حیوانات و حتی اعداد به کودک خود استفاده می کند در واقع هم او را سرگرم کرده و هم او را برای حضور در مدرسه آماده می سازد. وسایل کمک آموزشی یک مزیت بزرگی که دارد این است که به راحتی آموزش را به کودک داده و سرعت یادگیری وی در مورد مسائل مختلف را افزایش می دهد.



:: برچسب‌ها: اهمیت استفاده از وسایل کمک آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه در مدارس همانند قدیم فقط از کتب درسی برای آموزش دادن استفاده نمی شود. بلکه امروزه وسایل آموزشی و کمک آموزشی بسیار زیادی در بازار ها وجود دارد که هم برای تدریس معلم نیروی کمکی به حساب آمده و هم بادگیری را توسط دانش آموزان آسان تر می کند. وسایل کمک آموزشی در ابتدا به صورت نوشتاری و خواندنی بود اما امروزه در قالب طرح های متنوع تری از جمله تصاویر، پوستر ها، سیدی های آموزشی، فلش کارت و... وجود دارد.
وسایل کمک آموزشی برای تدریس ریاضی
ریاضی یکی از واحد های درسی است که اگر از همان ابتدا خوب آموزش داده نشود و دانش آموز از همان ابتدا به خوبی متوجه نشود با پایه ی ضعیف سال های بالا تر را سپری می کند و ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. این موضوع سبب شده است تا در این درس به وسایل کمک آموزشی رو آورده شود تا هم کار معلم را آسان تر کند و هم دانش آموز درس و مطلب را سریع تر متوجه شود. در تدریس ریاضی به ویژه در سال اول و دوم و سوم ابتدایی استفاده از وسایل آموزشی نقش به سزایی دارد. برای تدریس درس ریاضی در سال سوم و دوم جداول ضرب و تقسیم و جمع و تفریق های متنوعی وجود دارد . بعضی از آن ها به شکل پوستر های بزرگ هستند که دائما با نصب بر روی دیوار اتاق خواب جلوی چشم کودک بوده و می تواند بهتر آن را در ذهن بسپارد. نوع دیگری از وسایل کمک آموزشی ریاضی به شکل فلش کارت و سیدی هستند. در این فلش کارت ها چهار عمل اصلی هر عدد به طور جداگانه نوشته شده است مثلا عدد 1 شامل یک فلش کارت جداگانه است و به همین ترتیب اعداد دیگر. از طرفی برای یاد دادن مطالب دیگر می توان از چرتکه، جور چین و بسیاری از ابزار دیگر استفاده نمود.



:: برچسب‌ها: وسایل آموزشی برای تدریس ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

وسایل کمک آموزشی ابزاری بسیار مهم در روند یادگیری کودکان به ویژه کودکان ابتدایی است.در واقع از وسایل کمک آموزشی به منظور بهبود یادگیری در کودکان و سرعت بخشیدن در روند یادگیری آن ها استفاده می گردد. در حالت کلی وسیله ی کمک آموزشی به هر وسیله ای اطلاق می گردد که روند تدریس و یادگیری را بهبود بخشد و تدریس را آسان تر کند. اولین وسایل کمک آموزشی رسانه ها و ابزار نوشتاری بودند اما کم کم رسانه های دیگری از جمله تصاویر، نقشه ها، اسلاید ها و دیگر وسایل وارد صحنه شدند.
اهمیت وسایل آموزشی در ابتدایی چیست؟
از آن جایی که دوران ابتدایی دورانی بسیار حساس بوده و کودک به تازگی وارد حیطه ی جدیدی از زندگی می شود بنابراین تدریس و نحوه ی یاد دهی به کودک اهمیت فراوانی دارد. وسایل کمک آموزشی تا حدود 50% یادگیری کودکان را در این سنین افزایش می دهد. به طور مثال در درس ریاضی که بیشتر کودکان در آن دچار مشکل هستند وسایل کمک آموزشی فراوانی وجود دارد. از جمله برای یادگیری جدول ضرب و یا جمع و منها وسایل کمک آموزشی زیادی وجود دارد.
استفاده از وسایل کمک آموزشی در سنین ابتدایی بازه آموزشی افراد را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد . از طرفی این وسایل به دلیل این که فرد را با یادگیری درگیر می کند و در واقع یادگیری را برای فرد به ارمغان می آورد سرعت یادگیری را افزایش خواهد داد. مثلا وقتی برای کودک پوستری از جدول ضرب تهیه می نمایید و آن را بر روی دیوار اتاق نصب می کنید موجب می شود تا دائما در دید کودک بوده و موجب شود کودک آن را مرور کند این مرور تصویری موجب ثبت تصویر در ذهن کودک شده و موجب یادگیری تصویری در کودک می شود این نوع یادگیری موجب می شود تا تصاویر مدت زمان زیادی در ذهن کودک باقی بماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: وسایل کمک آموزشی ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

از وسایل آموزشی و کمک آموزشی امروزه به میزان زیاد و قابل توجهی استفاده می شود. این استفاده ی گسترده از این وسایل کمک آموزشی به دلیل مزایایی است که برای گروه های سنی مختلف در روند یادگیری به ویژه در گروه سنی کودکان دارند. به طور کلی وسایل آموزشی و کمک آموزشی در دو نوع کلی دسته بندی می شوند که در متن پایین در مورد هر دو نوع آن توضیحاتی داده شده است.
انواع وسایل کمک آموزشی
وسایل کمک آموزشی معیاری: وسایل کمک آموزشی معیاری در واقع وسایلی هستند که بیشتر در یادگیری گروه سنی کودکان تاثیر دارد. این وسایل به گونه ای طراحی شده اند که از کودک خواسته می شود طبق آموخته هایی که از قبل تا کنون یاد گرفته است به بازسازی و یا شکل دهی به اجسام خاصی بپردازد. به عبارت دیگر این دسته از وسایل تجهیزاتی جزئی هستند که در مورد آموزش به بزرگسالان نیز صدق می کند. این نوع وسایل با توجه به رده ی سنی که مورد استفاده قرار می گیرد از ساده تا دشوار طراحی شده است.
وسایل آموزشی تسهیل کننده: وسایل کمک آموزشی تسهیل کننده نوع دیگر از وسایل آموزشی هستند که در واقع برای بهبود در عملکرد یادگیری افراد استفاده می شود. این وسایل طوری طراحی شده اند که به فرد حال چه کودک باشد چه بزرگسال کمک می کند تا مفهوم و یا درسی را بهتر بفهمد و یاد گیرد. بعد از این که آموزش به کمک این وسایل انجام گرفت و فرد به صورت کامل موضوع را فهمیده و درک کرد دیگر از آن ها استفاده نمی شود. به طور مثال کودکی که تازه می خواهد جدول ضرب را بیاموزد می توان برای وی از پوستر های جدول ضرب و یا فلش کارت ها استفاده نمود. این موضوع در مورد یادگیری حروف الفبا، اشیا، حیوانات و هر چیز دیگری موثر است.



:: برچسب‌ها: انواع وسایل کمک آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است و نظریه های مختلفی که ارائه شده است. یادگیری امری است که باید به صورت فعالانه در ذهن افراد تداعی شده و بر پایه ی تجربه و علاقه ها و باور ها ساخته شود. از این رو استفاده از وسایل کمک آموزشی در روند یادگیری بسیار موثر است. در واقع نقش وسایل آموزشی فراهم آوردن بستر و زمینه ای است تا یادگیری توسط فرد دانش آموز و یا بزرگسالان ایجاد شود. البته باید دانست که در کنار فراهم آوردن وسایل کمک آموزشی افراد باید بدانند که چگونه به روشی صحیح این آموزش ها را به دیگران آموزش داده و یا خود یاد گیرند.
مزایای استفاده از وسایل کمک آموزشی چیست؟
همان طور که در متن بالا گفته شد وسایل کمک آموزشی در واقع زمینه ای برای فراهم آوردن یادگیری به طور کامل است. صدا و تصویر نقش عمده ای در یادگیری دارند. در واقع وقتی موضوعی در قالب صدا و یا تصویر به فرد آموزش داده می شود خیلی سریع تر و بهتر در ذهن شکل می گیرد. از طرفی وسایل کمک آموزشی که بیشتر به صورت سیدی و فلش کارت هستند چون به صورت صدا و تصویر می باشند یادگیری را سریع تر می کنند. با استفاده از وسایل کمک آموزشی یادگیری سریع تر اتفاق افتاده و صرفه جویی در زمان را موجب می شود.
از طرف دیگر چیزی از طریق وسایل آموزشی به ویژه برای کودکان آموزش داده می شود تقریبا اثر بیشتر و بهتری در ذهن داشته و کم تر فراموش می شود. با در صورتی که استفاده از وسایل آموزشی را سر لوحه ی آموزش به کودکتان قرار دهید شور و شوق و انگیزه ی وی را برای یادگیری افزایش داده اید و از روشی استفاده نموده اید که برای وی تازگی داشته و همین امر او را برای یادگیری بیشتر ترغیب می نماید



:: برچسب‌ها: مزایای وسایل کمک آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

وسایل آموزشی در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها ممکن است چیز های متفاوتی را به افراد آموزش دهند. در واقع هر وسیله ای را می توان به عنوان وسیله ی کمک آموزشی در نظر گرفت. وسایل کمک آموزشی به معنای وسایلی است که برای انتقال و رساندن پیام به افراد برای یادگیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به تعاریف بالا هر نوع وسیله ای اعم از کتاب، سیدی، چارت، تصویر، پوستر، فیلم ، اسلاید، فلش کارت و هر نوع وسیله ای مشابه با این ها وسایل کمک آموزشی شمرده می شود. چرا که هر یک از ابزار گفته شده می توانند موجب انتقال پیام و ایجاد یادگیری در فرد شود. در واقع هر وسیله ای که فرآیند یادگیری را افزایش داده و سرعت بخشد وسیله ی آموزشی است.
نقش وسایل آموزشی در روند یادگیری
همان طور که می دانید وسایل آموزشی در یادگیری افراد نقش زیادی دارند. این وسایل در اولین مرحله باعث سرعت و جهت دادن در روند یادگیری می شود. تجربه ی یادگیری با وسایل آموزشی در واقع تجربه ای عالی به حساب می آید. وسایل آموزشی در کودکان در روند یادگیری نیز بسیار موثر هستند. استفاده از فلش کارت های آموزشی در کودکان بسیار رایج است. استفاده از این ابزار در کودک نیز ایجاد شور و شوق و تازگی کرده و موجب می شود تا انگیزه ی یادگیری در وی تقویت شود. از مزایای وسایل آموزشی می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد.
امروزه برای یادگیری کودک در منازل و قبل از مدارس از وسایل آموزشی متنوعی استفاده می گردد. این امر موجب می شود که کودک در هنگام شروع مدرسه آمادگی لازم را داشته و سریع تر یاد بگیرد. امروزه حروف الفبای فارسی و انگلیسی، اشیا، حیوانات و یا اعداد در قالب وسایل آموزشی از جمله سیدی و یا فلش کارت و... به راحتی قابل آموزش اند.



:: برچسب‌ها: وسایل آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کمد و یا فایل اداری ابزاری هستند که برای نگهداری پرونده ها و کاغذ های مهم اداری مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که شما شخصی هستید که شغل شما با هزاران پرونده و کاغذ سر و کار دارد داشتن این کمد ها برای استفاده ی شما اجباری است. این کمد ها به شما کمک می کنند تا پرونده های مهم و اداری را جدا سازی نموده و دیگر دچار سردرگمی نشوید. این کمد ها و فایل های اداری به با جدا سازی پرونده ها امکان تنظیم و مرتب سازی پرونده ها به شما کمک می کنند تا راحت تر و در محیطی کاملا منظم کار کنید. کمد ها و فایل های اداری شامل کشو هایی هستند که برای هر یک از پرونده ها به صورت جداگانه تنظیم شده اند.
انواع کمد ها و فایل های اداری
فایل ها و کمد های اداری در طرح ها و شکل های گوناگونی وجود دارند. که با توجه به سلیقه و کاربردی که دارند توسط فرد انتخاب می شوند. یکی از انواع کمد های اداری کمد های افقی هستند. این کمد ها طوری طراحی شده اند که به حالت دراز بوده و دارای ارتفاع کمی هستند. یکی از مزیت های اصلی این کمد ها عرض بودن و داشتن عمق زیاد در آن ها است. که این موضوع موجب می شود بتوانید پرونده های بیشتر را در آن ها جای بدهید البته این کمد ها جای بیشتری را نسبت به نوع عمودی آن ها اشغال می نمایند. از انواع دیگر کمد ها و فایل های اداری کمد های عمودی هستند. این کمد ها بر عکس کمد های افقی فضای بسیار کمی را در زمین و روی دیوار اشغال می کنند. ارتفاع این کمد ها بیشتر بوده اما پهنای کم تری دارند این نوع کمد ها و فایل های اداری شامل کشو هایی هستند که معمولا کشو های آن به شکل طویل هستند.



:: برچسب‌ها: انواع کمد ها و فایل های اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید شما به عنوان یک کارمند اداری بار ها به دنبال چیزی بوده اید تا بتوانید به کمک آن پرونده های خود را سر و سامان داده و آن ها را مرتب کنید تا دچار سردرگمی نشده و هر چیزی که می خواهید را سریعا انتخاب نمایید. بیشتر افراد کارمند در منزل خود نیز دارای مکانی هستید که در آن جا به کار می پردازید از این رو مجبورید پرونده ها و کاغذ های اداری را در منزل خود نگهداری نمایید. این امر موجب می شود که منزل شما اندکی شلوغ شود. پس لازم است در منزل خود کمد و یا فایل اداری داشته باشید تا از انباشته شدن آن ها جلوگیری نمایید.
چگونه می توان کمد و یا فایل مناسبی انتخاب نمود؟
همان طور که گفته شد داشتن یک فایل و یا کمد اداری برای شما که یک کارمند هستید ضروری است. ابتدا باید به این موارد توجه نمایید که دفتر شما شامل چند اتاق است؟ و یا در هر کمد باید چند پرونده نگهداری نمایید. حتی در صورتی که قصد دارید یکی از این کمد ها را برای منزل خود به منظور نگهداری پرونده ها انتخاب نمایید باید ابعاد اتاق خود را نیز در نظر بگیرید. کمد های اداری به طور کلی در دو نوع افقی و عمودی ساخته می شوند. کمد های افقی به صورت طویل ساخته می شود و فضای بیشتری را اشغال می کند از طرفی این کمد ها به دلیل ابعاد زیادی که دارند پرونده های بیشتری را در خود خود جای می دهند پس برای محل کار نیز مناسب هستند. کمد های عمودی دارای ارتفاع زیادی هستند اما فضای کم تری را اشغال می کنند از طرفی ابعاد داخلی کم تری داشته و عمق زیادی ندارند. بنابراین اگر می خواهید کمدی برای منزل خود انتخاب نمایید این کمد ها بهتر هستند.



:: برچسب‌ها: چگونگی باید یک کمد و فایل اداری مناسب انتخاب نمود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه بسیاری از اداره ها و کارمند هایی که در اداره ها مشغول به کار هستند از کمد ها و فایل های اداری استفاده می نمایند. کمد های اداری امروزه ابزاری مهم به حساب می آیند که باید در شرکت ها و اداره ها وجود داشته باشند. کمد ها و فایل های اداری از انباشته شدن پرونده ها بر روی یک دیگر و یا گم شدن آن ها جلوگیری می نمایند چرا که طوری ساخته شده اند که می توان پرونده ها را به راحتی در آن ها جا سازی نموده و جدا نمود.
کمد ها و فایل های اداری افقی
یکی از انواع کمد ها و فایل های اداری کمد های افقی هستند. این کمد ها دارای خصوصیاتی منحصر به فرد بوده و برای استفاده از آن ها در منزل و یا محل کار بسیار مناسب هستند. کمد های اداری افقی فضای زیاد تری را از دیوار نسبت به کمد های اداری عمودی اشغال می کنند. به همین دلیل این نوع فایل ها و کمد ها شامل 20 اینچ عمق دارند. این موضوع موجب می شود که به فضای کم تری برای باز شدن نیاز داشته باشند.
این کمد ها در اداره هایی که بسیار شلوغ بوده و بزرگ هستند استفاده ی فراوانی دارند. این را از این جهت می گوییم چرا که کمد های افقی دارای حجم زیادی بوده و پرونده های زیادی را در خود جای می دهد و این کمد ها برای اداره هایی که حجم کاری بالایی داشته و شامل هزاران پرونده هستند مناسب بوده و استفاده ی زیادی دارند. شما می توانید پرونده های مربوطه را از کنار دیواره های کشور و از چپ به راست به راحتی مرتب نموده و آن ها را سازماندهی نمایید.
کمد ها و فایل های اداری افقی با وجود اینکه حجم زیادی را اشغال می کنند اما همان طور که گفته شد دارای حجم داخلی زیادی بوده و پرونده های فراوانی را در خود جای می دهند.



:: برچسب‌ها: کمد و فایل اداری افقی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

احتمالا شما به عنوان فردی که شاغل بوده و در اداره ای شلوغ مشغول به کار هستید دارای پرونده های زیادی بوده و روزانه با هزاران کاغذ و پرونده سر و کار دارید. این موضوع شاید بیشتر مواقع برای شما ایجاد سردرگمی کرده و یا به دلیل ازدحام زیاد پرونده ها برای پیدا کردن پرونده ای مجبور باشید ساعت های ساعت به دنبال یک پرونده باشید. از این رو استفاده از کمد ها و فایل های اداری امری مهم و ضروری برای شرکت ها و اداره ها می باشد. همچنین در صورتی که در منزل نیز گاهی اوقات مجبور به کار کردن می شوید بهتر است از کمد ها و فایل های اداری به منظور جلوگیری از شلوغی و منظم بودن استفاده نمایید.
فایل و کمد اداری عمودی
یکی از انواع کمد های اداری کمد های اداری عمودی هستند. کمد های اداری عمودی در نوع خود دارای خصوصیات ویژه ای هستند. کمد های اداری عمودی از سنتی ترین کمد ها هستند که در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرند. کمد های اداری عمودی معمولا طوری ساخته و طراحی می شوند که دارای دو تا پنج کشو بوده و فضای کوچک تری نسبت به کمد های اداری افقی دارند.
در کمد های اداری عمودی با باز کردن کشو ها پرونده هایی که در آن چیده و جا سازی نموده اید به صورت ردیفی در مقابل شما قرار می گیرند. کمد های اداری عمودی یک خصوصیت ویژه ای که دارند این است که فضای کم تری از دیوار را به خود اشغال می کنند و از این جهت عالی هستند. این کمد ها برای مکان های پر رفت و آمد و برای استفاده ی روزانه و مداوم چندان مناسب نیستند و بیشتر برای مکان های کم رفت و آمد و یا منازل مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که می خواهید از این نوع کمد استفاده نمایید باید ارتفاع آن را در نظر بگیرید.



:: برچسب‌ها: فایل و کمد اداری عمودی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

فایل و کمد اداری یکی از لوازم مهم و ضروری در هر اداره بوده و توسط بسیاری از اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد. کمد های اداری ابزاری هستند که برای نگهداری اسناد مورد استفاده قرار می گیرند. این فایل ها و کمد ها دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام حجم های مختلفی را برای نگهداری اسناد و پرونده ها نگهداری می کنند.
شما به عنوان یک کارمند برای سر و سامان دادن به پرونده ها باید دارای یک کمد و فایل اداری باشید. این ابزار به شما کمک می کنند تا به راحتی پرونده ها را در درون این کمد ها نگهداری نموده و از آن ها مراقبت نمایید.
فایل و کمد اداری فلزی
فایل ها و کمد های فلزی به شیوه ای طراحی شده اند که حالت طبقه مانند بوده و یا شامل کشو های سه تایی یا پنج تایی می باشند. این کشور ها عرض های بزرگی داشته و امکان جا دهی پرونده ها به صورت منظم و پشت هم را برای شما فراهم می کنند. فایل ها و کمد های فلزی اصولا شکل قدیمی تر بوده و هم اکنون نوع چوبی و ام دی اف آن استفاده ی بیشتری دارند. اما جنس این کمد ها از فلز بوده و برای استفاده در اداره ها مناسب تر هستند چرا که مقاومت بیشتری دارند و می توان سال های زیادی از آن ها استفاده نمود.
فایل و کمد های اداری که از جنس فلز بوده و دارای کشو هستند به صورتی طراحی شده اند که شما با باز نمودن کشو به راحتی می توانید به پرونده هایی که مرتب چیده شده اند دسترس داشته و هر پرونده ای را که بخواهید به راحتی جست و جو نمایید. نوع کمدی آن ها نیز دارای دو درب به همراه طبقاتی مخفی است که شما می توانید پرونده ها را به ترتیب از چپ به راست چیدمان کنید.



:: برچسب‌ها: فایل و کمد فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

شاید شما به عنوان یک کارمند همیشه به دنبال وسیله ای بوده اید که بتوانید به کمک آن پرونده ها و کاغذ های اداری خود را در آن نگهداری نمایید. در سایر اداره ها و مکان های اداری پر رفت و آمد نیز از کمد ها و فایل های اداری استفاده می شود. یکی از کار هایی که شما می توانید برای نگهداری پوشه ها و پرونده های اداری خود و پرونده هایی که مربوط به کار شماست استفاده از فایل ها و کمد های مربوط به نگهداری به پرونده های اداری است.
خرید کمد و فایل اداری
در خرید فایل های اداری و یا کمد های اداری شما باید چند موضوع را در خاطر داشته باشید. شما برای این که بتوانید یک کمد یا فایل اداری مناسب انتخاب نمایید می بایست در اولین مرحله به ابعاد مکانی که می خواهید کمد را برای آن جا تهیه نمایید دقت کنید.
کمد های اداری در دو نوع افقی و عمودی وجود دارند. کمد های افقی معمولا دارای حجم زیادی هستند و شمار زیادی از پرونده های شما را پوش می دهد بنابراین اگر کمد را برای محیط اداری خواسته و دارای حجم زیادی از پرونده هستید این کمد ها بسیار مناسب هستند. در صورتی که کمد را برای منزل و اتاق کاری خود می خواهید انتخاب کمد عمودی بهترین گزینه است کمد ها و فایل های عمودی حجم بسیار کمی را اشغال می کنند اما دارای ظرفیت کم تری برای نگهداری پرونده نسبت به کمد های افقی هستند.
بنابراین شما در صورتی که قصد خرید کمد برای محیط بزرگ و پر رفت و آمدی که دارید پیشنهاد ما به شما این است که از کمد های اداری افقی که دارای حجم زیاد تر و ظرفیت زیاد تری هستند استفاده کنید اما اگر برای اتاق کاری خود می خواهید می توانید از کمد های عمودی که حجم کم تری را اشغال میکنند استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: خرید فایل و کمد اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کمد ها و فایل های اداری از ابزار مهمی هستند که برای استفاده های شخصی و اداری به ویژه برای کارمند ها مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که شما می خواهید به کار های خود سر و سامان داده و مکانی مناسب برای پرونده های خود انتخاب نمایید پیشنهاد ما به شما استفاده از کمد ها و فایل های اداری است.
کمد ها و فایل های اداری
کمد ها و فایل های اداری شامل کمد های کشو دار و یا طبقه دار افقی و عمودی هستند. این کمد ها با توجه به ساختاری که دارند بهترین ابزار در محیط های اداری برای نگهداری پرونده ها و فایل های اداری هستند. این کمد ها و فایل ها از گم شدن پرونده های اداری جلوگیری می کنند. یعنی با توجه به ساختاری که دارند پرونده ها در آن ها طوری قرار می گیرد که به صورت مرتب شده نمایان می شوند.
کمد ها و فایل های اداری چوبی
همان طور که گفته شد کمد ها و فایل های اداری در انواع و طرح های گوناگونی هستند یکی از انواع کمد ها و فایل های اداری کمد های چوبی هستند. این طرح از کمد های اداری طرح های جدید تر از طرح های فلزی هستند. کمد های فلزی اداری چوبی بیشتر از نوع ام دی اف بوده و طرح آن ها امروزی است. بیشتر این کمد ها به صورت طبقه ای و بدون درب هستند. اما کمد های فلزی به صورت درب دار ساخته می شوند. کمد های چوبی اداری یا به شکل طبقه ای و بدون درب بوده و یا به صورت کشویی هستند. نوع کشویی کمد های چوبی به صورت افقی و عمودی ساخته می شود نوع افقی این کمد ها دارای حجم زیادی بوده و فضای بیشتری را اشغال می کنند اما نوع عمودی آن ها فضای کم تری اشغال می کنند و مناسب برای اتاق ها و فضا های کوچک است.



:: برچسب‌ها: کمد و فایل های اداری چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کمد و فایل اداری ابزاری است که در محیط های اداری و برای نگهداری پرونده ها و فایل های اداری از آن ها استفاده می شود. فایل ها و کمد های اداری برای سازماندهی کردن پوشه ها و پرونده های اداری بسیار ضروری هستند. شما در صورتی که به عنوان یک کارمند در محیطی شلوغ و بزرگ در حال کار هستید این وسیله بسیار ضروری است و باید تهیه شده و در محیط های اداری وجود داشته باشد. کمد ها و فایل های اداری امکان این کار را به شما می دهند تا از پرونده ها و کاغذ های مهم به خوبی محافظت نمایید. چرا که در صورتی که این وسیله وجود نداشته باشد پرونده ها پخش شده و امکان گم شدن پرونده ها وجود دارد.
کمد ها و فایل های اداری فلزی و چوبی
کمد ها و فایل های اداری دارای انواع مختلفی هستند اما از نظر جنس ساخت به دو دسته ی چوبی و فلزی تقسیم می شوند. کمد ها و فایل های اداری فلزی قدیمی تر بوده و نوع اولیه این کمد ها در واقع محسوب می شوند. کمد های فلزی در دو نوع افقی و عمودی هستند. نوع افقی کمد ها به صورتی است که فضای بیشتری را در روی دیوار و زمین اشغال می کنند اما حجم زیادی از پرونده ها را نیز در خود جای می دهند. کمد های اداری عمودی دارای فضای کم تری برای نگهداری پرونده ها هستند اما ایستاده قرار گرفته و مناسب برای مکان های کوچک هستند.
نوع دیگر از کمد ها و فایل های اداری از جنس چوب هستند این جنس از کمد ها امروزی تر بوده و جدید تر هستند. کمد های چوبی از جنس ام دی اف هستند در واقع دوام زیادی دارند. این کمد ها یا به شکل طبقه ای هستند که پوشه ها در آن قرار می گیرند و یا به شکل کشویی هستند.



:: برچسب‌ها: کمد و فایل اداری فلزی و چوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

کمد های اداری یا فایل های اداری برای نگهداری پوشه ها و پرونده های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال سر و سامان دادن به پوشه ها و پرونده های اداری خود بوده و نمی خواهید آن ها گم و یا پراکنده شوند کمد ها و فایل های اداری بهترین ابزار برای نگهداری این مدارک و پرونده ها هستند. 

عده ای از افراد و کارمندان ممکن است در خانه ی خود نیز اتاقی برای کار داشته و علاوه بر محیط کار در منزل نیز مشغول به کار شوند از این رو وجود یک کمد برای این مواقع و مانع از پخش و پلا شدن پرونده ها ضروری است.
کمد های اداری کشویی
کمد ها و فایل های اداری دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند انتخاب می شوند. کمد های اداری شامل نوع افقی و عمودی هستند که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارند. کمد های اداری افقی به صورت افقی بوده و بر روی زمین نیز قرار می گیرند این کمد ها فضای بیشتری را اشغال می کنند و دیوار را تا حدودی می پوشانند.
یکی از خصوصیات خوب در این کمد ها داشتن فضای کافی برای نگهداری پرونده ها است. کمد ها و فایل های عمودی به شکل ایستاده بوده و بیشتر شامل طبقه هستند. این کمد ها برای محیط های کوچک بهتر هستند چرا که فضای کمی را اشغال می کنند و همچنین حجم نگهداری پرونده در آن ها کم تر از نوع افقی است.
کمد های کشویی یکی از انواع فایل ها و کمد های اداری هستند. این نوع کمد ها استفاده ی فراوانی دارند. و در بیشتر اداره ها از این نوع کمد استفاده می شود چرا که این کمد ها به صورت کشویی بوده و با باز نمودن کشو پرونده ها به صورت مرتب و بی دردسر در برابر شما قرار می گیرند.



:: برچسب‌ها: کمد های اداری کشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sarhadi

امروزه با توجه به پیشرفت در تکنولوژی و تحقیقات انجام گرفته شده ثابت شده است که استفاده از تخته سیاه ها به دلیل این که باید در نوشتن بر روی آن ها از گچ استفاده شود چندان خوب نبوده و موجب ناراحتی های ریوی می شود. از این رو استفاده از تخته وایت برد بسیار پر رونق بوده و در مکان های اداری به ویژه مدارس از تخته وایت برد استفاده می گردد. تخته وایت برد ها در انواع مختلفی وجود دارند.
تخته وایت برد و مزایای استفاده از آن
همان طور که گفته شد استفاده از تخته وایت برد امروزه بسیار پر رونق شده است. این استفاده ی زیاد به دلیل تحقیقات گسترده ای است که بر روی آن ها صورت گرفته شده و ثابت شده که این تخته ها آسیبی برای ریه و دستگاه تنفسی ندارد. استفاده از تخته سیاه به دلیل این که از گچ برای نوشتن در روی آن استفاده می گردد برای دستگاه تنفسی مضر است چرا که گچ هنگام کشیده شدن بر روی تخته خاک هایش پراکنده شده و وارد دستگاه تنفسی می شود. اما استفاده از تخته وایت برد به دلیل این که برای نوشتن در روی آن از ماژیک وایت برد استفاده می شود چندان ضرری نداشته و فقط برای تمیز نمودن تخته باید حتما از تخته پاک کن استفاده شود.
همچنین نوشتن با گچ بیماری پوستی نیز ایجاد کرده و دست ها را پوست پوست می کند اما استفاده از ماژیک وایت برد راحت بوده و هیچ ضرری برای پوست ندارد. نوعی از تخته وایت برد نیز وجود دارد که از جنس آهن ربا بوده و مغناطیسی است این تخته وایت برد طوری طراحی شده است که می توان از آن در مدارس ابتدایی از حروف مغناطیسی برای آموزش الفبا و یا اعداد استفاده نمود همچنین تخته پاک کن های مغناطیسی بر روی این تخته وایت برد ها به راحتی چسبیده می شوند.



:: برچسب‌ها: تخت وایت برد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()